Cold Stone Creamery

Jeg har fået en madoplevelse idag...!

En veninde inviterede på is midt i eftermiddagsheden, og valget faldt på Cold Stone Creamery. Det skal siges at jeg normalt ikke er den store kage/is-spiser, men det tror jeg godt jeg kan lave om på i fremtiden...

Konceptet er ikke - i min verden - før set hos en take away isbar, kort og godt er det kvalitets is i de ordinære smagsvarianter, med et utal af iblandingsmuligheder af toppings (eller creamery mix-ins som de selv kalder det). Vælger du fx. en bananis, med karamel, mørke chokoladestykker og Toms skildpadde, bliver de valgte toppings mixed på en såkaldt Kold Sten (som jeg tror har noget med koncernens navn at gøre ;-)).



Jeg har en idé om at ovenstående fremstillingsmetode vil frembringe et utal af smagsvariationer, selvfølgelig alt efter valgte icecream og mix-ins, men også alt efter hvem der betjener den kolde sten, og doserer ingredienserne.

Lad os se lidt mere til denne tendens indenfor andre områder af fødevarebranchen, tak.

Hvis ikke du har et Cold Stone Creamery i nærheden, håber jeg du får det inden sommeren går på hæld...

2 kommentarer:

Frk. Skjold sagde ...

Lyder lækkert - hvor ligger den henne?

Onkel sagde ...

Den omtalte butik ligger i Aalborg, lige midt på nytorv. Men gad vide om der ikke i nærmeste fremtid kommer flere rundt om i landet? Kan se at.der endnu ikke er nogen officiel dansk Cold Stone side, så konceptet er nok ret nyt. Denne i Aalborg åbnede i oktober '10 kan jeg læse mig frem til.

Send en kommentar