Kyllingebryst m. broccolitimbale

Hvis du har læst nogle af mine forrige indlæg her på bloggen, har du sikkert lagt mærke til at jeg som regel starter noget i stil med: "Verdens letteste, og lækreste..." - og det er svært ikke at starte sådan, da jeg som regel skriver indlægget mens jeg stadig har smagen af retten på tungen, og duften i køkkenet...

Jeg vil prøve lidt anderledes med denne ret. Må jeg præsentere den velsmagene, og tilberednings-omkommelige singlemiddag for én; Kylligebryst m broccolitimbale :-)

Vi skal først have gang i en kryddersmør til at fylde kyllingen med, and it goes like this:
Hak et fed hvidløg, lidt kapers, 5 soltørrede tomater, 5 sorte oliven uden sten og 2 toppe fra forårsløg (den grønne del, som du altid smider ud). Ælt ovenstående sammen med 50 g blød smør. Læg det ind under skindet på kyllerylle, og gi' ham lidt s+p. Kylle skal stå ca. 25 min i ovnen ved middelvarme dvs. 175 C.

Broccolitimbale har ikke noget med cubansk slagtøjsmusik at gøre, så du kan være helt rolig. Vi skal have lavet en timbale i en ramekin eller noget i den størrelsesorden.
Blancher 2 buketter broccoli og den hvide del af forårsløgene du skar fra til kryddersmørret. Pisk i en skål et æg sammen med 0.5 dl fløde og s+p. Læg broccoliblandingen i en ramekin, og hæld æggemassen over. Bag timbalen i et vandbad i ovnen ved 175 C i 25 min.

Hvis du er til sauce kan du blande stegeskyen fra kyllingen med lidt hakket persille, det er mums :-)

Velbekomme
PS. Hvis du også er blevet helt vild med nogle af de efterhånden mange singleretter, må du gerne invitere og doble retterne op, så det kan deles mellem flere ;-)

0 kommentarer:

Send en kommentar